Contactmomentgegevens van een afspraak contactmoment (in tegenstelling tot een werkelijk
contactmoment). De voornaamste reden om deze te gebruiken is bij een door één van
beide afgezegde afspraak; in dat geval is er nooit een werkelijk contactmoment geweest.
Het is mogelijk dat bij overdracht nog één of meer afspraken open stonden. Deze worden
meestal 'warm' overgedragen en opgepakt door de ontvangende organisatie.
Identificatie van het contactmoment (feitelijk: de afspraak daartoe). Deze wordt bepaald
door het systeem waarin het contactmoment voor het eerst werd vastgelegd en moet bij
overdracht behouden blijven in het ontvangende systeem. Het is wel mogelijk een eigen
identificatie ernaast te zetten, maar bij de volgende overdracht kan alleen de oorspronkelijke
identificatie worden doorgegeven. Het identificatiesysteem wordt uitgedrukt als een
OID in het attribuut @root. De identificatie zelf komt in het attribuut @extension.
Status van het contactmoment. De waarde komt in het attribuut @code. Bevat de waarde
'active' (afspraak staat nog open), of 'cancelled' (afgezegd door één van de partijen)
Koppelt een JGZ-professional aan de activiteit/het contactmoment indien deze specifiek
met een bepaalde zorgverlener is gepland of door een bepaalde zorgverlener wordt uitgevoerd
Keuze min 1 element(en) en max 1 element(en). Elementen om uit te kiezen:
hl7:patient
hl7:personalRelationship
hl7:assignedEntity1
hl7:patient
Dit betreft het kind dat ook in Care Provision Event Subject is gekoppeld. Het kind
is geen relatedEntity van zichzelf. Het zou redundant zijn om die informatie te herhalen.
Het is daarom voldoende om alleen het element te noemen.
Type van de gerelateerde persoon. Bevat de vaste waarde 02 'Ouder(s)/verzorger(s)'
uit waardendomein W0659 'Verzoeker activiteit' (2.16.840.1.113883.2.4.4.40.411)
Type van de gerelateerde persoon. Bevat een waarde uit waardendomein W0659 'Verzoeker
activiteit' (2.16.840.1.113883.2.4.4.40.411), zijnde anders dan 02 en 03
(activityEncounterINT)
@nullFlavor
0 .. 1
F
OTH
CONF
De waarde van @code moet komen uit waardenlijst W0659_HL7(DYNAMISCH)
Schematron assert
role
error
test
not(@code='02')
Melding
<namepath=".."/>/<name/>/@code '02' moet in element personalRelationship
Schematron assert
role
error
test
not(@code='03')
Melding
<namepath=".."/>/<name/>/@code '03' moet in element patient
Koppelt de reden voor annuleren van de afspraak aan de afspraak
(activityEncounterINT)
@typeCode
0 .. 1
F
SUBJ
Constraint
Er kan alleen een reden voor annuleren zijn als de statusCode van het contactmoment
'cancelled' is.
Voorbeeld
<subjectOf>
<abortedEvent>
<codecode="495"codeSystem="2.16.840.1.113883.2.4.4.40.267"displayName="Toelichting niet verschenen"/>
<reasonCodecode="01"codeSystem="2.16.840.1.113883.2.4.4.40.309"displayName="Niet verschenen met bericht"/>
</abortedEvent>
</subjectOf>
hl7:abortedEvent
1 .. 1
M
Bevat de reden voor afbreken/annuleren van het contactmoment
(activityEncounterINT)
@classCode
0 .. 1
F
STC
@moodCode
0 .. 1
F
EVN
hl7:code
CV
1 .. 1
R
Type van het contactmoment. Bevat de vaste waarde 495 'Toelichting niet verschenen'
uit waardendomein W0191 'BDS-elementen' (2.16.840.1.113883.2.4.4.40.267)
(activityEncounterINT)
@code
1 .. 1
F
495
@codeSystem
1 .. 1
F
2.16.840.1.113883.2.4.4.40.267 (BDS ElementID)
hl7:reasonCode
CV
1 .. 1
M
Toelichting voor afbreken van het contactmoment. Bevat een van de volgende waarden
uit waardendomein W0191 'Toelichting niet verschenen' (2.16.840.1.113883.2.4.4.40.373)
'01' Niet verschenen met bericht
'03' Afgezegd door JGZ
(activityEncounterINT)
CONF
@code moet "01" zijn
@codeSystem moet "2.16.840.1.113883.2.4.4.40.309" zijn
of
@code moet "03" zijn
@codeSystem moet "2.16.840.1.113883.2.4.4.40.309" zijn