Terug naar index  <<  Terug naar terminologie

final Waardelijst W0175 Plus Min (BDS) 2012‑05‑21 01:26:54

Deze terminologie is een momentopname op 2024‑08‑09 17:50:37. Terminologieën kunnen in de loop van de tijd evolueren. Indien recente (dynamische) versies van deze terminologie nodig zijn, gelieve deze dan op te halen bij de bron.
Id 2.16.840.1.113883.2.4.3.11.60.100.11.1.175 Ingangsdatum 2012‑05‑21 01:26:54
Status final Definitief Versielabel 310
Naam W0175_BDS Weergavenaam W0175 Plus Min (BDS)
Omschrijving Plus Min
Gebruik: 90
Id Naam Type
Dataset
jgz-bds-element-390 Cornea lichtreflex rechts (400) STATISCH
jgz-bds-element-391 Cornea lichtreflex links (400) STATISCH
jgz-bds-element-840 Rode fundusreflex rechts (400) STATISCH
jgz-bds-element-841 Rode fundusreflex links (400) STATISCH
jgz-bds-element-392 Afdektest: geen instel beweging rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-393 Afdektest: geen instel beweging links (310) STATISCH
jgz-bds-element-394 Afdektest: geen herstel beweging rechts (400) STATISCH
jgz-bds-element-395 Afdektest: geen herstel beweging links (400) STATISCH
jgz-bds-element-396 Volgbeweging binoculair rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-397 Volgbeweging binoculair links (310) STATISCH
jgz-bds-element-398 Volgbeweging monoculair rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-399 Volgbeweging monoculair links (310) STATISCH
jgz-bds-element-402 Pupil zwart rechts (400) STATISCH
jgz-bds-element-403 Pupil zwart links (400) STATISCH
jgz-bds-element-404 Pupil rond rechts (400) STATISCH
jgz-bds-element-405 Pupil rond links (400) STATISCH
jgz-bds-element-406 Pupilreactie rechts (400) STATISCH
jgz-bds-element-407 Pupilreactie links (400) STATISCH
jgz-bds-element-146 A. femoralis rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-746 A. femoralis links (310) STATISCH
jgz-bds-element-1203 Testtoon 500 rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-1204 Testtoon 500 links (310) STATISCH
jgz-bds-element-1205 Testtoon 1000 rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-1206 Testtoon 1000 links (310) STATISCH
jgz-bds-element-1207 Testtoon 2000 rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-1208 Testtoon 2000 links (310) STATISCH
jgz-bds-element-1209 Testtoon 3000 rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-1210 Testtoon 3000 links (310) STATISCH
jgz-bds-element-1211 Testtoon 4000 rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-1212 Testtoon 4000 links (310) STATISCH
jgz-bds-element-1213 Testtoon 6000 rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-1214 Testtoon 6000 links (310) STATISCH
jgz-bds-element-879 1. Ogen fixeren (310) STATISCH
jgz-bds-element-881 2. Volgt met ogen èn hoofd 30º-0º-30º rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-883 2. Volgt met ogen èn hoofd 30º-0º-30º links (310) STATISCH
jgz-bds-element-884 3. Handen af en toe open rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-885 3. Handen af en toe open links (310) STATISCH
jgz-bds-element-887 5. Speelt met handen middenvoor (310) STATISCH
jgz-bds-element-888 6. Pakt in rugligging voorwerp binnen bereik rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-889 6. Pakt in rugligging voorwerp binnen bereik links (310) STATISCH
jgz-bds-element-890 7. Pakt blokje over (310) STATISCH
jgz-bds-element-891 8. Houdt blokje vast, pakt er nog een in andere hand (310) STATISCH
jgz-bds-element-894 10. Pakt propje met duim en wijsvinger rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-896 10. Pakt propje met duim en wijsvinger links (310) STATISCH
jgz-bds-element-897 11. Doet blokje in/uit doos rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-898 11. Doet blokje in/uit doos links (310) STATISCH
jgz-bds-element-902 13. Stapelt 2 blokjes rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-903 13. Stapelt 2 blokjes links (310) STATISCH
jgz-bds-element-906 15. Stapelt 3 blokjes rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-907 15. Stapelt 3 blokjes links (310) STATISCH
jgz-bds-element-910 17. Stapelt 6 blokjes (310) STATISCH
jgz-bds-element-912 18. Plaatst ronde vorm in stoof (310) STATISCH
jgz-bds-element-914 20. Bouwt vrachtauto na (310) STATISCH
jgz-bds-element-916 21. Plaatst 3 vormen in stoof (310) STATISCH
jgz-bds-element-917 22. Tekent verticale lijn na (310) STATISCH
jgz-bds-element-918 23. Bouwt brug na (310) STATISCH
jgz-bds-element-920 24. Plaatst 4 vormen in stoof (310) STATISCH
jgz-bds-element-922 26. Tekent cirkel na (310) STATISCH
jgz-bds-element-923 27. Houdt potlood met vingers vast (310) STATISCH
jgz-bds-element-926 28. Tekent kruis na (310) STATISCH
jgz-bds-element-945 44. Wijst 5 plaatjes aan in boek (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-951 49. Is goed verstaanbaar voor onderzoeker (310) STATISCH
jgz-bds-element-955 52. Beweegt armen goed (R) (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-956 52. Beweegt armen goed (L) (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-1669 52. Beweegt armen evenveel (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-958 53. Beweegt benen goed (R) (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-959 53. Beweegt benen goed (L) (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-1670 53. Beweegt benen evenveel (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-961 54. Blijft hangen bij optillen onder de oksels (310) STATISCH
jgz-bds-element-962 55. Reacties bij optrekken tot zit (325) STATISCH
jgz-bds-element-964 56. Heft kin even van onderlaag (310) STATISCH
jgz-bds-element-966 57. Heft in buikligging hoofd tot 45º (310) STATISCH
jgz-bds-element-968 58. Kijkt rond met 90º geheven hoofd (310) STATISCH
jgz-bds-element-970 59. Benen gebogen of trappelen bij verticaal zwaaien rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-971 59. Benen gebogen of trappelen bij verticaal zwaaien links (310) STATISCH
jgz-bds-element-975 61. Kan hoofd goed ophouden in zit (310) STATISCH
jgz-bds-element-977 62. Zit op billen met gestrekte benen (310) STATISCH
jgz-bds-element-978 63. Zit stabiel los (310) STATISCH
jgz-bds-element-986 68. Loopt los / loopt goed los / loopt soepel (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-1660 68a. Loopt los (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-1662 68b. Loopt goed los (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-1664 68c. Loopt soepel (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-989 69. Gooit bal zonder om te vallen (310) STATISCH
jgz-bds-element-991 70. Kan hurken en weer gaan staan zonder steun en zonder hulp van de armen (4.2.0) STATISCH
jgz-bds-element-993 71. Schopt bal weg rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-994 71. Schopt bal weg links (310) STATISCH
jgz-bds-element-996 72. Kan in zit soepel roteren (310) STATISCH
jgz-bds-element-999 74. Springt met beide voeten tegelijk (310) STATISCH
jgz-bds-element-1001 75. Kan minstens 5 seconden op één been staan rechts (310) STATISCH
jgz-bds-element-1002 75. Kan minstens 5 seconden op één been staan links (310) STATISCH
Bron codesysteem
2.16.840.1.113883.2.4.3.11.60.100.12.175 - W0175 Plus Min (BDS) - FHIR: urn:oid:2.16.840.1.113883.2.4.3.11.60.100.12.175
Niveau/ Type Code Weergavenaam Codesysteem
0‑L
1
+
W0175 Plus Min (BDS)
0‑L
2
-
W0175 Plus Min (BDS)

Legenda: Type L=leaf, S=specializable, A=abstract, D=deprecated. NullFlavor OTH (anders) veronderstelt tekst in originalText. HL7v3: NullFlavors komen in het attribuut @nullFlavor in plaats van in @code.
download XML JSON CSV SQL SVS